Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hulp bij shows lopen

  • gertrude

    Hallo,

    Ik ben lang afwezig geweest op de site. Moeilijke familieomstandigheden rond het ziek/sterfbed van mijn moeder.

    Ik ben de baas van DiarfR, een reu, zoon van Lucy, van Petra Weijmans. Heb me bewust altijd buiten de ziektediscussie/het genetisch defect gehouden.

    Volg zelf een holistische leefwijze. En noch voor mensen, noch voor mijn hond hou ik van het stigmatiseren van ziekten.

    DiarfR is een geweldige hond, Heeft een mismaakt teentje aan zijn achterpoot en ook al zei iedereen, dat ik geen kittens bij een hond kon nemen, inmiddels is hij de beste maatjes met mijn 2 kittens. Ik had voor het geval, dat reserveadressen waar de kittens naar toe gekunt hadden.

    Hij vindt het gezelschap heerlijk. En met 1 kitten ligt hij regelmatig lepeltje lepeltje. Hij houdt er ook van om ze achterna te zitten. En toen ze nog heel klein waren, konden ze wegvluchten onder de kast. Nu lukt het ze niet verder, dan hun kop onder de kast te krijgen. Een heel grappig gezicht.

    Hij is heel zorgzaam voor mij. Voelt het als ik het moeilijk heb. Kent ook alle verschillende familieleden. Vertoont bij ieder ander gedrag. Vooral op mijn jongste zoon is hij gek.

    Hij blijft een beetje een scheitert met andere honden, maar hij kwam dan ook bij mij met een beet in zn koppie, en ook in het bos is hij door een slechtopgevoede bulldog een keer gebeten en meerdere keren aangevallen.

    Onweer is pure stress. Janken en trillen over zijn hele lijf. Inmiddels heeft hij wel geleerd, dat ik dan een veilige haven voor hem ben.

    Rennen, in het bos wandelen houdt hij ons altijd in de gaten en nog steeds proberen we hem te leren te komen als hij geroepen wordt. Die doet hij ook wel, totdat hij onvoorstelbaar slim, in de gaten krijgt, dat ik hem weer wil aanlijnen.

    Ik denk, dat mijn jongste zoon, dat dominantieprincipe een beetje verstierd heeft, door flink met hem te stoeien.

    Mijn jongste zoon, 22 jaar, kan heel hard rennen en kan hem dus altijd pakken. Ik met een matige gezondheid, 58 jaar, kan niet meer zo hard rennen, en dat weet hij dus.

    Hij is niet verkeersveilig en we wonen in een drukke straat. Ooit nam hij me 's nachts 3 uur lang de hele wijk mee door.

    Zou ik naar huis gaan, dan komt hij op een gegeven moment weer binnen. Ook die heb ik geprobeerd. Hij is dus wel te vertrouwen, En vriendelijke automobilisten hebben al verscheidene malen hard op de rem getrapt.

    Zelf ook slim, kies ik liever de optie van een stil grasveld aan het eind van de straat. Volgen, me in de gaten houden, doet hij altijd. En als ik dan heel veel geluk heb, is er een andere vriendelijke hond, waar hij mee wil spelen.

    Ik zou nog wel een keer een maatje voor hem willen, zodat hij ook zijn sexualiteit kan ontdekken, en dan misschien een nestje kan fokken. Maar dan moet hij dus eerst zijn papieren hebben om dekreu te mogen zijn. Begreep ik.

    Ik zou, daar wel wat hulp bij kunnen gebruiken. Ik woon in Amersfoort. Was 1 keer naar een show met Petra, maar ben verder niet thuis in die wereld.

    Heb nog geen geld op dit moment.

    Ik begreep dat je in scandinavische landen wel eens een teefje in bruikleen kon krijgen, waarbij de pups dan weer van die eerste eigenaar waren. Ben die optie hier niet tegengekomen en zou ook niet weten hoe die in Noorwegen tegen te komen.

    Zou daar wel weer eens graag naar toe willen. Vond het een geweldig land.

  • Miep de Kloet

    Hallo Gertrude, allereerst gecondoleerd met je Moeder.

    Het is geen enkel probleem om kat en hond samen te houden, ik heb 3 katten en 7 honden (3 Lundies) konijnen, schapen en koeien, wat allemaal prima samen gaat.

    Als je in het bos loopt kun je af en toe de hond naar je toe roepen en dan iets lekkers geven voor goed gedrag, daarna de ene keer aanlijnen de andere keer weer los, zodat hij niet weet wanneer hij wel of niet aan de riem gedaan word.

    Ook al rent je zoon nog zo hard als DiarfR niet gepakt wil krijg je hem ook niet.

    Er worden bij verschillende Kynologen Clubs “ringtraining” gegeven, ook in A'foort en Soest ga gewoon eens kijken.

    Een hond in “bruikleen” gebeurt af en toe voornamelijk met reuen, ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn “fok”teef afstond.

    Hoop dat je hier al wat aan hebt anders mag je me altijd mailen. Miep