Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Pup nog steeds niet zindelijk

  • Rosita

    Allemaal heel erg bedankt voor de snelle reacties.

    Nog even geduld dus.

    Van morgen was zijn kussen weer nat maar ik had 2 weken terug zelf bedacht van die zijltjes in het kussen te doen zodat ik alleen de hoes hoef te wassen.

    Van die zijltjes die je gebruikt bij een bevalling of in een ziekenhuis bed, nu bleek dat je die ook gewoon bij groenrijk op de dieren afdeling kon kopen. Idiaal!

    Weten lullie misschien ook wanneer je over moet gaan op twee maal per dag eten? En hoeveel gram krijgt een volwassen hond? Op de verpakking vind ik het een beetje vaag, zoals ik begrijp is het 150 gram als hij volwassen is (is dat met 1 jaar).

    Nu krijgt Buster 3 maal 35 gram.

    Groetjes Rosita

  • René en Joke

    Hoi Rosita

    Mijn ervaring, maar dat verschilt natuurlijk per hond:

    Als de pup tussen de 6 en 7 maanden is kun je overgaan naar 2 maaltijden. Dit doe je door de 3e maaltijd langzaam te verdelen over de andere 2 zodat het totaalgewicht eten per dag hetzelfde blijft. Zolang de pup zijn bakje in 1 keer vlot leeg eet, is het goed. Zo wordt de 3e maaltijd steeds minder en heb je hem op 2 maaltijden staan.

    Je zou hem als 3e `maaltijd` (de maaltijd die vervalt) iets lekkers in zijn bakje kunnen geven. Wijzelf geven 's avonds na de laatste wandeling bijv. altijd een klein beetje tonijn op water, of Hüttenkäse, of magere yoghurt of magere kwark. (echt maar een klein beetje, een eierlepeltje vol) Dit vinden ze zo lekker!!! Dit kun je natuurlijk ook op een ander tijdstip doen.

    Meestal haal ik als de pup zo tussen de 7 en 8 maanden is de laatste zak puppyvoer. Als de zak halfleeg is begin ik het te mengen met Adult voer. Eerst maar een kwart gedeelte, dan de helft en dan driekwart gedeelte volwassen voer. Zo went de pup goed aan het nieuwe voer.

    De hoeveelheden die op de zak vermeld staan zijn over het algemeen vrij hoog. Zelf reken ik er ongeveer 10% vanaf.

    Hoeveel je moet voeren is per merk heel verschillend. En dan nog: de ene hond heeft meer nodig dan de andere. Voeren doe je over het algemeen met “je ogen”.

    Als je ziet dat de hond in 1 keer zijn bakje leeg eet en hij is mooi op gewicht, dan is het goed.

    Groetjes Joke

  • Linda en Enya

    Inderdaad “voeren met je ogen”. Je kunt af en toe licht met je vingers over de ribbenkast strijken. Als je de ribben voelt, maar niet ziet, is je hond goed op gewicht. Moet je harder drukken, is 'ie te zwaar. De ribben zien, is te licht. De verpakking geeft een gemiddelde aan (een richtlijn), maar je moet voor je eigen hond uitzoeken wat goed is.

    Enya is ook met 6 maanden op 2 keer voeren per dag overgegaan. Maar “moeten” is er niet bij; m'n boxer heeft altijd op 3 maaltijden gestaan. Het is maar net wat je hond aan kan en wat je zelf prettig vindt.

    Groetjes,

    Linda