Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Pup nog steeds niet zindelijk

  • Rosita

    Hoi allemaal,

    Ik ben zinds 3 maanden de gelukkige eigenaar van een Lundie. Buster.

    Hij is echt geweldig!

    Alleen wil hij het zindelijk worden nog steeds niet door hebben.

    Ik ga toch echt veel met hem naar buiten, dan wel voor een lange of korte wandeling als alleen voor een plas. En toch presteerd hij het om ook nog in huis te plassen en als hij een poepje moet doen heeft hij daar ook echt geen moeite mee om te doen waar hij staat.

    Hij geeft helemaal niets aan. En ook beloon ik hem iedere keer als hij buiten een plas doet. Binnen negeerde ik lange tijd maar nu, als ik hem op hete daad betrap, verhef ik mijn stem en pak hem vast en laat hem zien wat hij heeft gedaan. Hij weet dan donders goed dat hij iets fout heeft gedaan maar wat…..?

    Ook presteerd hij het om zo nu en dan in de bench op zijn kussen te plassen. Hij gaat `s avond 22:30 u voor zijn laatste plas en ik laat hem er (door de weeks) om 6:45 alweer uit voor een plas. En toch heeft hij het dan soms al op zijn kussen gedaan. Ook dan als hij moet geeft hij niets aan. Geen blafje geen piepje, niets.

    Wel heb ik een tijdje terug, s`nachts mijn wekker gezet om hem alleen maar even te laten plassen. Dit ging heel goed en ik verzette mijn wekker steeds meer naar de ochtend tot dat ik dacht, nu kan hij wel de nacht door. Maar niet dus.

    In het weekend zet ik nog wel mijn wekker, dan laat hij zich pas om 8 uur horen. Maar niet omdat hij misschien zo nodig moet plassen maar omdat het licht wordt buiten. Buster slaapt ook erg op het licht, ik hou mijn hart al vast als het weer zomer wordt. Iemand daat misschien ook een tip voor?

    Maar het liefst hoor ik dus tips voor het zindelijk maken.

    Groetjes Rosita

  • Rosita

    Oja nog even vergeten te schrijven, hij is nu 5 maanden.

    Groetjes Rosita.

  • Linda en Enya

    Hallo Rosita,

    Allereerst van harte gefeliciteerd met je pup!

    De meeste lundehundjes worden niet snel zindelijk. Bij Enya heeft het bijvoorbeeld 7 maanden geduurd, waarbij we ieder uur buiten stonden en dan nog deed ze het vaak binnen. Erg frustrerend, maar het is echt een kwestie van volhouden. Op een gegeven moment snappen ze het opeens en hebben ze controle over hun blaas. Voor ‘s nachts: Enya heeft altijd op de slaapkamer geslapen en maakt(e) ons wakker als ze nodig moet. (Een maand geleden (voor haar loopsheid) is ze ’s nachts weer gedeeltelijk onzindelijk geworden, in die zin dat ze het niet meer de hele nacht op kan houden.) Wil je Buster niet op de slaapkamer, dan zou ik weer de wekker zetten en het later nog eens proberen af te bouwen.

    Volgens mij doe je het zindelijk maken goed, maar ik zou oppassen met het straffen. Voor je het weet heb je een hond die niet meer in jouw nabijheid durft te ontlasten. Dat je even moppert, oke, maar verder niet vastpakken of zo. Het is nog maar een pupje.

    Enya slaapt ook op het licht. Als het licht wordt, komt ze uit haar mand en loopt ze naar het bed. M'n vader laat haar dan altijd onder de dekens kruipen, zodat ze nog even verder kunnen dutten. Ja ja, ons prinsesje heeft het helemaal voor elkaar, hahaha. Bij mij slaapt ze altijd op bed.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.. Gewoon volhouden; het komt goed!

    Groetjes,

    Linda

  • Arnaud en Jessica

    Lundies worden inderdaad minder snel zindelijk dan andere rassen. Soms worden ze helemaal niet zindelijk.

    Zelf heb ik een Boston Terriër van 7 maanden, en die was ook pas zindelijk toen hij 6 maanden was. 't Is gewoon een ongelooflijk eigenwijs beest!

    Ik raad je hetzelfde aan als wat Linda je aanraadt: Gewoon doorzetten, en vooral niet straffen! Wees geduldig, en het komt vanzelf ;)

  • René en Joke

    Hallo Rosita

    Eigenlijk sluit ik mij helemaal bij de vorige schrijfsters aan.

    Pas inderdaad vooral op met het bestraffen.

    Voor je het weet doet de kleine boef het stiekem op plekken waar je het niet ziet!

    En héél goed observeren. Op een gegeven moment zul je zien dat hij aangeeft dat hij moet, door naar een bepaalde plek te lopen, of door veel te snuffelen enz.

    Geduld, dat is het allerbelangrijkste!

    Succes

    Groetjes Joke

  • Marjolijn

    Hoi Rosita,

    Ook mijn ervaring is dat het met de lundie nét iets langer duurt. Maar geef niet op, ze kunnen het echt wel, hoor!

    Wat onze hondjes erg heeft geholpen was een kattenluikje. Ze vinden het inderdaad moeilijk om aan te geven (maar wat Joke zegt klopt, probeer te letten op kleine signalen), maar als ze zelf de mogelijkheid hebben om naar buiten te gaan scheelt dit vast een paar keer dweilen.

    Bij m'n ouders hebben ze zelfs nu nog wel eens de neiging om, als de deur dicht is en niemand op ze let als ze aangeven dat ze naar buiten moeten, zelf maar even een plekje te zoeken.

    Succes en geniet van je pupje!

    Marjolijn

  • Rosita

    Allemaal heel erg bedankt voor de snelle reacties.

    Nog even geduld dus.

    Van morgen was zijn kussen weer nat maar ik had 2 weken terug zelf bedacht van die zijltjes in het kussen te doen zodat ik alleen de hoes hoef te wassen.

    Van die zijltjes die je gebruikt bij een bevalling of in een ziekenhuis bed, nu bleek dat je die ook gewoon bij groenrijk op de dieren afdeling kon kopen. Idiaal!

    Weten lullie misschien ook wanneer je over moet gaan op twee maal per dag eten? En hoeveel gram krijgt een volwassen hond? Op de verpakking vind ik het een beetje vaag, zoals ik begrijp is het 150 gram als hij volwassen is (is dat met 1 jaar).

    Nu krijgt Buster 3 maal 35 gram.

    Groetjes Rosita

  • gasteren@concepts-ict.nl

    Hoi Rosita, bij een Lundie duurt het lang! Bij onze Bjorn bijna 1 jaar! Maar ik kan alleen maar beamen wat de anderen schrijven!Volhouden en niet boos worden. Er komt een dag en dan is het voorbij. Maar soms gebeurd er nog wel eens een ongelukje. Onze honden durven niet naar buiten met onweer. Zie ze dan maar eens uit te laten. Ik maak me er niet meer druk om. En een kattenluikje is ook erg handig, hebben wij ook.

    Veel succes en geef de moed niet op!

    Gertie

  • Connie Thule Bjarre

    >:D