Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Overleden aan het Lundehundsyndroom

  • Marion Woltjer

    Lieve mensen,

    Gisteren is ook onze Laila aan het Lundehundsyndroon overleden. We hebben bijna 2 maanden intensief voor haar gezorgd, maar helaas machteloos moeten toekijken hoe ze verder en verder aftakelde. Alle soorten medicatie tot uiteindelijk valium aan toe, niets mocht baten. We dachten er vroeg bij te zijn, ze leek nog niet echt ziek, woog 6,5 kilo toen we met behandeling begonnen….gisteren woog ze nog 4 kilo …..

    Ze mistte haar grote vriend Egon erg, die 2 maanden geleden aan dezelfde klotenziekte overleed. Volgens mij kon ze zonder hem dit niet overwinnen, het ontbrak haar aan levenslust. Egon was 7 jaar (nr. 5 in nederland), Laila was 5 jaar (nr 23 in nederland).

    Ik zou een ieder die erover denkt een Lundehund aan te schaffen willen waarschuwen, maar vooral ook een ieder die er al eentje heeft ! Laat je goed informeren over de eerste verschijnselen, stel je op de hoogte over wat de beste voeding is, laat het eiwit gehalte ieder jaar controleren en ga meteen naar de dierenarts als de hond minder eetlust heeft, braakt of diarree heeft. Hopenlijk kun je de hond ermee redden.

    Mijn persoonlijke mening is, en ik meen daar recht op te hebben na op echt afschuwelijke wijze mijn hondjes te hebben zien lijden, dat met de Lundehund niet verder gefokt zou moeten worden tot er meer duidelijkheid is over het aantal honden dat de ziekte krijgt/heeft en meer duidelijkheid over de erfelijkheid die hierin een rol speelt. We kunnen dit de honden en hun baasjes niet aandoen !

    Verdrietige groeten,

    Marion, Hannah en Elena

  • Linda en Enya

    Ik ben even helemaal sprakeloos. Wat ontzettend verdrietig. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met dit grote verlies.

    Laila, rust zacht en speel maar met je grote vriend Egon aan de overkant van de regenboogbrug.

    Groetjes,

    Linda

  • gasteren@concepts-ict.nl

    Hallo Marion, Hannah en Elena, wij wensen jullie heel veel sterkte met dit verlies.

    Gertie

  • René en Joke

    Hallo Marion, Hannah en Elena

    Het spijt ons te moeten lezen dat Laila toch is overleden.

    Wij wensen jullie heel veel sterkte bij het verwerken van het verdriet.

    Groetjes René en Joke

  • Luck en Jeanet

    Hallo Marion, Hannah en Elena,

    We vinden het erg om te moeten lezen dat Laila ook is overleden. We willen jullie veel sterkte toewensen de komende tijd.

    Groetjes

    Luck en Jeanet

  • Henri en Yvonne

    Ook wij zijn sprakeloos.

    We wensen jullie veel sterkte met het verlies van jullie maatje.

    Gr uit Zwolle