Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

't is lente

• René en Joke

Het is weer lente. En de hondjes weten dat ook.

Ze willen graag de hele dag buiten zijn. Lekker in het zonnetje.

Lekker jagen op rondvliegende blaadjes, insekten en vogeltjes.

Dat laatste is bekend dat de Lundehund dat doet.

Maar Vidar heeft mij vanmiddag wel heel erg verrast ;)

Hij komt met een heel nestje aanzetten…met daarin 2 kleine, blauwe eitjes en 2 piepjonge vogeltjes. Net voordat hij bij mij was, liet hij het op de grond vallen….

Oh, wat zielig. De andere honden er natuurlijk ook direct bij.

Nou, dan word je er druk mee om ook nog maar iets te redden.

Eén van de jonge vogeltjes heeft het zeker niet overleefd. Het andere bewoog nog wel. Ik heb het nestje weer op de plek gezet waar ik denk dat het vandaan komt.

Ik hoop dat moeder vogel er nog weer voor gaat zorgen, maar eigenlijk weet ik wel beter….ze zal dit zeer waarschijnlijk niet meer gaan doen.

Ach, toch wel jammer….maar ja, 't is wel “de natuur”, toch???

groetjes Joke

• gertie

Ja dat is de natuur. Ook hier hou ik mijn hart vast. Vorige week kwam Tyra aanzetten met een konijntje van zo'n dag of 10 oud. Gelukkig was het al dood. Maar vorig jaar had Tyra er eentje te pakken die nog amper leefde. Nog geen 5 minuten later was het dood. Ja dat is zielig maar wel de natuur.

Maar goed, ik hoop dat ik niet al te veel van zo'n verrassingen krijg!

Gertie

• Linda

Achossie, arme vogeltjes. Enya heeft gelukkig nog niets te pakken gehad. Ze loopt wel behoorlijk te hopsen en te huppelen buiten. En wilde ze met 8 weken ab-so-luut NIET naar buiten; nu wil ze absoluut niet meer naar binnen, LOL.

Groetjes,

Linda en Enya

• Miep de Kloet

Wat bof ik toch dat onze honden opgroeien met konijnen, kippen, schapen, koeien en vooral nu al de miniatuur uitgave's ervan.

Kari is helemaal verliefd op de lammetjes en ik ook natuurlijk, kuikentjes zijn ook erg leuk alleen Moeder Kip kan erg hard pikken als je te dichtbij komt.

Voor iedereen alvast een vrolijk en zonnig PASEN Houje Miep en vee