Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lundehund Pup

  • Sari de Zeeuw

    Beste mensen,

    Ik wil al een tijdje graag een hond en ben me erin gaan verdiepen. Ik heb een hele tijd op internet gezocht omdat ik wel een ras wil dat bij me past. Hierbij kom ik toch steeds terug op een lundehund. De eigenschappen van dit hondje passen goed bij wat ik zoek en het is natuurlijk een heel mooi beestje.

    Nu ik eindelijk weet wat ik wil zoek ik een lundehund pup. In Nederland zijn ze weinig te vinden en ik zou het erg leuk vinden om z.s.m. een nieuw maatje in huis te hebben.

    Heeft iemand hier misschien een idee waar ik zou kunnen zoeken? En zou ik ook makkelijke een hondje kunnen importeren?

    Alle ideeen of suggesties hoor ik graag.

    Groet, Sari

  • Gertie

    Hallo Sari, leuk dat je interesse hebt in dit bijzondere ras. Hier op deze site ben je aan het juiste adres daarvoor. Een pup kopen in Nederland gaat niet zo gemakkelijk. Bij de fokker kom je meestal op een wachtlijst. Tel daar bij op dat een gemiddelde nestgrootte 2 pups is, dan weet je dat je lang moet wachten. Zeker voor een teefje kan het langer duren. Een reu is iets gemakkelijker. Ook in het buitenland is dit zo.

    Maar geef de moed daarom niet op. Heb je al een Lundehund in het echt gezien?

    Ik weet niet waar je woont, maar je bent altijd welkom. Zelf woon ik in Limburg, vlakbij Venlo. Maar over het hele land is de Lundehund verspreidt. En ik denk wel dat het zal lukken om iemand met een Lundehund (of 2 of 3) te bezoeken.

    Succes, Gertie

  • corinne&Tykka

    Ook mijn tip: ga inderdaad langs bij Lundehundbaasjes, maar let wel op! Je zal meteen verknocht worden aan het ras.

    Succes met je zoektocht!

  • Wim

    Ik weet wat je bedoelt. Wat een lief schattig hondjesras.

    Wij hebben een hondje in Finland gereserveerd en gaan dit maandag halen.

    Dat viel goed mee voor ons want hebben daar familie wonen.

    Er was reeds een trip gepland dus dat viel zeker dubbel mee.

    Maandag gaan wij dus ons klein schattig puppytje gaan halen.

    De persoon waar wij de puppy gaan halen heeft er nog eentje over.

    Zij zal ook in Nederland aanwezig zijn op de jaarlijkse Lundehund bijeenkomst te Sevenum (11 Aug 07).

    O ja, wij zijn reeds honden eigenaar van een 3jaar oude Jack Russell Toro. Hij krijgt er een broertje bij. Of mijn katten dit leuk vinden?

    Hier de link waar wij ons geluk gevonden hebben:

    http://www.lunnikoira.fi/pups_synt.html

  • Marjolijn

    Hallo Wim,

    Alvast gefeliciteerd met jullie lundehundje! Wat leuk dat er weer eentje naar Nederland komt, da's altijd goed nieuws!

    Nog een paar daagjes wachten… Alvast heel veel plezier met de kleine!

    Komen jullie ook naar Sevenum in augustus?

    Een fijne reis volgende week!

    Groetjes, Marjolijn, Nyssa en Siv

  • Sari de Zeeuw

    Beste Wim,

    Wat leuk dat jullie een pup op kunnen halen. Het lijkt me heel leuk om zo'n hondje in huis te hebben.

    Je had het er over dat hetzelfde gezin nog een puppie had. Denk je dat die nog steeds te krijgen is? Ik weet zelf niet precies hoe dat gaat om hem naar Nederland te brengen en ik denk ook niet dat ik zelf binnenkort naar Finland kan maar misschien zijn er wel andere mogelijkheden.

    Zou je me hier meer over kunnen vertellen? Weet je of het een reu of een teefje is? En zou je me kunnen helpen om met het gezin in contact te komen? Het lijkt me zo leuk als ik kans maak op de pup.

    Ik hoop dat je me hiermee kan helpen.

    Groet, Sari

  • René en Joke

    Ook wij wensen jullie een goede reis en heel veel geluk en plezier met de jonge pup.

    Hij is overigens een halfbroertje van onze “nieuwste aanwinst” (Vidar) nu 12 weken jong en alweer 2 weken bij ons in huis. Ze hebben dezelfde vader.(Napo-leon)

    We zijn heel benieuwd naar hem en hopen dan ook binnenkort misschien wel foto's van hem te zien.

    groetjes René en Joke

  • Wim

    Dank allemaal, van zodra ik terug ben, de 25ste, zal ik foto's plaatsen.

  • Petra Weijmans

    Hallo,

    Wij zijn net terug uit Denemarken waar we Luci hebben laten dekken door Løvhemims Forseti, als alles goed gaat worden er in Eindhoven over 8 weken weer pups geboren. Momenteel is mijn lijst nog niet lang. Interesse om op de lijst te komen neem gewoon even contact met me op via info@inpursuitofglory.nl .

    Wim, geniet van jullie puppy,

    Groetjes Petra Weijmans

  • shanah

    dag allemaal,

    mijn naam is shanah en ik ben op zoek naar een lundehond. als je eentje weet zitten in belgie of landen in omstreken gelieve mij een email te sturen.

    dank bij voorbaat