Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

keurmeestersexamen

  • Gertie

    Beste Lundehundliefhebber,

    Binnenkort wordt er door Scandia een keurmeestersexamen voor de Lundehund georganiseerd. Eén van de onderdelen is een seminar dat verzorgd wordt door gecertificeerd keurmeester Hans-Ake Sperne. Er nemen ongeveer 60 aspirant keurmeesters aan deel. Gertie en ik zijn laatst gevraagd om hier een bijdrage aan te leveren als ervaringsdeskundigen. Wat wij voor ogen hebben kunnen we echter niet helemaal zonder jullie hulp.

    Wij willen nl. ook graag een aantal keuringsrapporten aanbieden die in de afgelopen jaren door diverse keurmeesters zijn uitgeschreven. We zijn dus vooral op zoek naar keuringsrapporten waarvan jullie als eigenaar of showganger zeggen niet zo tevreden over te zijn. Er duiken nl. regelmatig verhalen op van mensen die een show bezocht hebben en die aangeven dat de keurmeester eigenlijk weinig verstand had van deze toch wel unieke lundehund.

    Onze oproep is dan ook om ons zoveel mogelijk keuringsrapporten op te sturen en daarbij aan te geven wat er voor vreemde zaken in staan of welke overige bezwaren of ervaringen je met die keuring hebt gehad. Wij zullen er dan voor zorgen dat alles gebundeld en geanonimiseerd terecht komt bij Scandia. Het is ons inziens voor een goede zaak want wie wil er nou geen deskundige keurmeester treffen die zijn of haar hondje objectief en profesioneel keurt?

    Als je een scanner hebt, kun je ze per email sturen naar gertie@lundehund.nl Mocht je die mogelijkheid niet hebben dan is er altijd nog onze oude vertrouwde Tante Post: Gertie van Gasteren, Most 8a, 5975NX Sevenum

    Alvast bedankt en tot ziens, Eric van Gasteren

  • Miep

    Hallo, ik heb ook al toegezegt met mijn honden aanwezig te zijn.

    Wil in ieder geval ook nog wel kijken voor keurrapporten, maar heb ooit 1x negatief keurrapport gehad van Lässe omdat hij niet goed zou lopen.( hij peddelde)

    Dit was heel in het begin van mijn showen en toen een keurmeester uit Estland dus weet niet of ik deze zo snel kan vinden Alvast succes en groetjes Miep