Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nagels knippen

  • Rosita

    Hoi allemaal,

    Hebben jullie misschien ervaring met nagels knippen? Onze Buster is nu bijna 1. Van pup af aan heb ik steeds zijn nagels geknipt maar nu wil hij het niet meer. Met geen mogelijkheid is het nog te doen en met zijn 3en in het houtgreep pakken vind ik zielig. Maar het is wel nodig, vooral de 5de en 6de tenen aan de achterpoten want die stlijten niet vanzelf omdat ze de grond niet raken. 1 daarvan groeit krom en raakt nu het voetbedje.

    Hebben jullie misschien ervaring/tip? Of toch in de houtgreep? Hoe doet de dierenarts dat dan als een hond tegen stribbeld?

    Groetjes Rosita

  • Arnaud en Jessica

    Hee Rosita,

    Probeer het te doen als Buster slaapt, misschien dat dat helpt.

    En anders veel oefenen met koekjes. Dus eerst alleen het pootje aanraken, en als hij zijn pootje niet terugtrekt een koekje geven. En dan steeds een stapje verder, dus één bepaald teentje aanraken, belonen, wat langer vasthouden, belonen, nagelschaartje erbij (zonder te knippen), belonen, nagelschaartje er langer bij zonder te knippen, belonen en uiteindelijk knippen en als ie dan zijn pootje niet terugtrekt hem helemaal de lucht in prijzen, laten weten dat hij de beste van de wereld is!

    Dit kan je 'm natuurlijk niet in één dag leren, denk dat er wel 2 weken overheen gaan, maar het is belangrijk elke dag in korte sessies te oefenen.

    En als het niet lukt: probeer een trimsalon. Trimsalons zijn vele malen goedkoper dan dierenartsen en geven de honden sowieso geen narcose, wat bij dierenartsen soms wel gebeurd…

    Succes ermee!

  • Connie Thule Bjarre

    Hallo Rosita,

    Nagels knippen lukt bij mij al jaren niet. Ik ga gewoon naar de trimsalon en dan doen wij het samen,

    vreemde ogen dwingen. Kost wel een paar euro"s

    Succes, Connie.