Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

weer een nieuwe lundie in nederland

  • Petra Weijmans

    Na de komst van Kemi(Heldager's Mimer) bij de familie Bakker arriveert ook zijn broer Heldager's Mjølner komende woensdag bij zijn nieuwe eigenaars in Den Helder.

    We hebben na de komst van Ylva komend weekend de magische grens van 30 overschreden dan. Met in het vooruitzicht dat de meesten toch minimaal 1 keer hun teefje willen laten dekken ziet de toekomst er rooskleurig uit en met het aanbod reuen wat we hebben kunnen we de genenpopulatie samen hier ook gezond houden… krijgen we volgend jaar minimaal 6 lundienesten hier?Wie had dat ooit gedacht 3 jaar geleden toen Diva als 9de lundehund Nederland in kwam.

    Hopelijk kunnen we het onderlinge contact zo houden als het nu is zodat we in de toekomst nog vele meetings kunnen houden met heel veel lundies. Een meeting ala Vaeroy zou wel mooi zijn met meer dan 100 lundies… :-)

    groetjes Petra

  • wendy

    Zit daar Duna al bij?

  • Petra Weijmans

    Hoi,

    Ja, op de lundehundpagina staan er momenteel 30. En Siggy(Nysom Fabian….komt als het goed is ook naar de meeting) staat er niet bij zo ook nog een die op texel woont en in de buurt van Ede woont er als ik me goed herinner ook nog een. Dit zijn de een paar van de eerste lundies die in Nederland kwamen.

    Waarschijnlijk zitten we na dit weekend op circa 35 lundies die in Nederland wonen.

    groetjes

  • Marjolijn

    Van Siggy heb ik wel info gevraagd, maar helaas nog niet gekregen. Ik wist z'n volledige naam en geboortedatum dus nog niet. Als jij meer weet, of van anderen - bijv. die op Texel - dan hoor ik dat graag, zet ik die er ook bij. Wel zo leuk voor de volledigheid. Er zijn in elk geval 3 lundies in Nederland die er nog niet op staan omdat ik daar te weinig van weet.

  • Petra Weijmans

    Op de meeting komt als het goed is Miep ook die weet meer van de oude garde.