Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lundies in engeland

  • laura (Thor)

    Ik heb een gerucht gehoort. Het zou zo zijn dat de lundehund op een lijst van zeldzame rassen is geplaatst in engeland. Dat is opzich niet erg, maar zoals enkele onder jullie misschien weten heb ik interesse in het showen van mijn hondje. (voor die het nog niet weet ik show al een border door half europa)

    Als de lundehund op deze lijst staat wil dat zeggen dat hij geen CC meer kan winnen in engeland. Op de site van de Kennelclub staat hij nog niet op deze lijst, maar ik twijfel aan de actualiteit van de lijst. Is er iets bekend bij een van jullie van de geruchten? Ik heb plannen om volgende zomer twee weken naar engeland te gaan. Vandaar mijn zorgen.

  • Femke

    Hoi Laura,

    Anneli “Eriksro” zegt :

    That´s true, it is the same in USA

    I don´t know their rules, but I have understood so much that they need to be shown at small shows first before they can enter Crufts

    Both Rebecca and Baloo has been qualified for Crufts.

    the one to ask is Kay Dahlinger, just surf on to NLAA´s site and catch her per e-mail

    Groetjes,

    Femke.

  • laura (Thor)

    Dat is een goeie!

    Ik zal waarschijnlijk van de zomer thor ook uitbrengen op een aantal wedstrijden. Maar ik zou het jammer vinden als hij geen CC kan winnen voor z'n UK titel.Ik ga zeker verder informeren. En zal jullie op de hoogte houden.

  • laura (Thor)

    Helaas!

    Ik heb contact gehad met The Kennelclub in engeland. Er is in 10 jaar geen Lundehund meer geregistreed! Dwz dat hij niet meer erkend is. Dus geen shows en geen Crufts voor de Lundie's. Ik ben nog aan het uitzoek in hoevere registratie van een lundehund in engeland hierin iets kan veranderen.

    Als iemand nog meer info heeft hoor ik dat natuurlijk graag.