Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Poep eten...

  • Corinne (Tykka)

    ..sinds dat we Tykka hebben, wil ze iedere keer haar eigen ontlasting opeten, en soms lukt dat haar dan ook (bleh).

    Ik weet dat het een gedragsprobleem is maar heeft iemand misschien tips om het haar af te leren?

    Alvast bedankt,

    groetjes Corinne.

  • Joke

    Hoi Corinne

    Kijk eens op: http://www.hondenplaza.nl/page/infopoepeten.php

    Ik hoop dat je er wijzer van wordt en er iets aan hebt.

    groetjes Joke

  • Corinne (Tykka)

    Dank je wel! Ik zal het eens met knoflook proberen, dat schijnt ook goed te zijn tegen teken.

    Groetjes Corinne.

  • Corina van der Velden

    Hallo,

    Onze Bram had deze gewoonte ook als pup, en een bevriende fokker heeft ons uitgelegd hoe dit komt: de ontlasting ruikt nog te lekker, en de pup wil dan toch weer een “opgewarmde” hap….

    Hij adviseerde ons om Duck voer te geven. Wij hebben dit gedaan, en onze Bram hield meteen op met zijn vieze gewoonte, plus dat hij zijn eten ook helemaal op ging eten en er goed uit ging zien.

    Het is wel errug duur, dus na een tijdje zijn we weer op ander voer overgestapt (o.a. de Carocroc brokken van Vobra) en hij is nu 20 maanden, kerngezond en hij eet geen poep meer……

  • Corinne (Tykka)

    Bedankt Corina,

    ik zal eens opzoeken waar ik Duck-voer kan krijgen, ik denk dat ik dat wel ga proberen want ze leert het maar niet af, inderdaad te lekker dus….bah

  • luck en jeanet

    Hoi Corinne

    Neem eens een kijkje op www.ducknatuurvoeding.com Onze buren gebruiken dit ook voor hun ijslandse herder en zijn er zeer tevreden over. Veel succes

    Luck en Jeanet

  • Marjolijn

    Onze honden, vooral Nyssa, hebben deze vervelende gewoonte ook een tijd gehad. Ik heb van alles geprobeerd, knoflook en ananas te eten geven, sambal of peper op de drolletjes in de hoop dat ze het vies zou vinden (helaas dacht ze dat we haar eten voor haar aan het kruiden waren, zodat het nog lekkerder zou zijn…).

    Wat uiteindelijk heeft geholpen is iedere keer nadat ze klaar was haar gelijk een beloning te geven en de poepjes ook gelijk op te ruimen. Het duurde even, maar op een gegeven moment had ze door dat dat koekje toch nog een stukje lekkerder was dan haar eigen warme maaltijd, waardoor ze uiteindelijk zich niet eens meer omdraaide om te kijken naar haar creatie, maar gelijk naar me toe kwam rennen voor iets lekkers.

    Nu is een koekje eigenlijk allang niet meer nodig, de dagen dat ze aan beide uiteinden stinkt zijn gelukkig voorbij! :)

  • Corinne (Tykka)

    Zo doen we het nu met Tykka nu ook, ik denk dat ik alleen wat lekkerdere snoepjes moet gaan halen want soms prefereert ze toch haar drolletjes boven haar snoepjes.

    Ik meng nu ook wat ananassap door haar eten, maar dat haalt volgens mij niets uit.

    Gewoon veel blijven oefenen dus!

  • Marjolijn

    Corinne (Tykka) schreef:

    >

    > Zo doen we het nu met Tykka nu ook, ik denk dat ik alleen wat

    > lekkerdere snoepjes moet gaan halen want soms prefereert ze

    > toch haar drolletjes boven haar snoepjes.

    Kaas misschien?

  • Corinne (Tykka)

    Ik heb stukjes snijworst nu, vindt ze héél lekker gelukkig!