Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

even voorstellen

  • Joke

    Hoi Allemaal

    Ook wij zijn via hondenboeken en internet bij de Lundehund terecht gekomen. Wat een leuk, klein stoer hondje! En nadat we in Eindhoven Diva en Toffe hadden bewonderd, wisten we het zeker.. dit is een hondje voor ons!

    Na veel zoeken, en heen en weer mailen, zijn we uiteindelijk via de Noorse Kennelclub, bij een familie in Noorwegen terechtgekomen. Zij hadden een nestje met 1 reutje en 2 teefjes, geboren 29 maart 2005. We zijn er, na e-mail en telefonisch contact naar toe gegaan. We werden er heel hartelijk ontvangen en na een overnachting, zijn we samen met onze (Lundesmias) Fjorgyn aan de terugreis begonnen. Het is allemaal prima verlopen. Ondanks dat het een heel lange reis was, was het zeker de moeite waard! We hebben zoveel plezier van het “kleine ding”. Ze is lekker ondeugend, speels, brutaal en heeft ontzettend veel energie (soms iets meer dan het baasje!!!)

    We hebben ook nog een Appenzeller Sennenhond (Heidi, 8 jaar) en een poes (Mau, 3 jaar) Dit gaat allemaal prima samen. Vooral Fjorgyn en Mau kunnen het heel goed met elkaar vinden!

    groetjes Joke

  • Marjolijn

    Leuk dat Mau en Fjorgyn het zo goed met elkaar kunnen vinden. Onze katten moesten eerst wel even wennen aan Nyssa, maar vinden het nu prima. Ze zijn wel duidelijk de baas! Op zich ook geen wonder, onze kater is zelfs een stukje groter dan de honden.

    Neemt jullie oudere hond de opvoeding ook een beetje van je over?

  • Joke

    Ja, de oudere hond zet Fjorgyn vaak op haar “nummer” en probeert de opvoeding wel van me over te nemen. Maar of ik daar zo blij mee ben…Ze is namelijk niet echt een voorbeeld van een welopgevoede hond. Met Heidi zijn we vroeger behoorlijk de fout in gegaan om niet altijd even consequent te zijn. Dus.. we proberen het bij Fjorgyn iets beter en anders te doen!

  • Marjolijn

    Is met een lundehund ook wel errug belangrijk, koppige beessies kunnen het zijn!

    Joke schreef:

    > Ja, de oudere hond zet Fjorgyn vaak op haar “nummer” en

    > probeert de opvoeding wel van me over te nemen. Maar of ik

    > daar zo blij mee ben…Ze is namelijk niet echt een voorbeeld

    > van een welopgevoede hond. Met Heidi zijn we vroeger

    > behoorlijk de fout in gegaan om niet altijd even consequent

    > te zijn. Dus.. we proberen het bij Fjorgyn iets beter en

    > anders te doen!