Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Even voorstellen

  • Marjolijn

    Misschien is het leuk om iets meer te vertellen over jezelf, aangezien nog niet iedereen elkaar kent.

    Mijn naam is Marjolijn, ik mag in huis wonen bij m'n twee lundies, Nyssa en Siv.

    Drie jaar geleden maakte ik voor het eerst kennis met de Noorse Lundehund. Via internet kwam ik in aanraking met het ras en met een van de weinige lundehundeigenaren in Nederland. Na een bezoekje aan twee lundehunds in Limburg waren m'n vriend en ik helemaal verliefd geworden op het ras. De timing kon niet beter, een paar weken later bleek het teefje drachtig te zijn! En op 27 september 2002 was het zo ver: Nyssa werd geboren. Voor zover bekend was ze de eerste lundehund die in Nederland ter wereld kwam.

    Eén hondje is ook maar alleen, dus iets meer dan een jaar later kwam Siv. Zij is geboren in een dorpje in Noorwegen. Als klein pupje van 8 weken oud kwam ze in haar eentje in een reismandje met het vliegtuig naar Nederland. Gelukkig heeft ze hier weinig erg in gehad en is ze vanaf dag één een heerlijk dapper beestje.

    Nyssa en Siv kunnen het uitstekend met elkaar vinden. En ondanks het geblaf en af en toe een plasje op een ongewenste plek, ben ik ook nog steeds dagelijks blij met hen!

    Genoeg over mij en m'n hondjes… Wie volgt?

  • Corinne

    Hoihoi!

    Leuk zo'n prikbord, ik hoop dat er veel mensen gebruik van gaan maken!

    Ik ben Corinne, en sinds 2 en een halve week hebben we Tykka, onze eerste Lundehund.

    Ook wij zijn viavia bij de Lundehund terecht gekomen en na de eerste ontmoeting met een Lundehund (in Eindhoven) waren ook wij helemaal verkocht, alleen moesten we nog kijken wat ons hondje er van vond.

    Ook wij zijn toen in Limburg geweest en Isa (chihuahua) moest wel even wennen maar het ging al snel goed.

    En zodoende stonden we op de wachtlijst, en dan maar wachten… Ons teefje werd geboren, helaas was ze veel te zwak en ze stierf na enkele dagen, toen (diezelfde dag dat het teefje stierf) werd het onverwachte wondertje geboren, een verrassing voor iedereen: Tykka. Toen was het weer wachten geblazen, ook nog langer dan normaal ivm mijn werk. In de zomervakantie kon ze dan eindelijk komen! Ze had al meerdere malen met Isa kennis gemaakt tijdens de weekendjes dat ze bij ons logeerde, op dat moment klikte dat heel goed.

    Nu wordt er iedere dag nog gestreden over wie er nu de baas gaat worden, en dat gaat er af en toe flink op! Ze zijn beiden erg koppig en weten niet van opgeven. Gelukkig kunnen ze ook heel lief zijn voor elkaar en lekker achter elkaar aan hollen een een favouriete bezigheid tijdens de wandelingen.

    Ik merk dat ik er al weer een veel te lang verhaal van ga maken dus ik stop er maar mee. Ik hoop dat er hier meer Lundehundliefhebbers zich hier melden!

    Groetjes Corinne.

  • Petra Weijmans

    Hoi,

    De meesten zullen mijn website wel al gelezen hebben en/of via de email of in het echie contact gehad hebben met mij. Maar hier nogmaals mijn verhaal.

    In 2001 deed ik de cursus Kynologische kennis en toen zag ik een foto van een lundehund in de encyclopedie staan, ik was meteen verkocht. Na maandenlang speuren op het internet naar het karakter en bijzonderheden van deze hond kregen we contact met een fokker in Finland. In juli 2002 werden we de gelukkige eigenaars van Avoin Godiva. Zij werd het vriendinnetje van de twee jack russell terriers die we al hadden.

    Afgelopen november hadden we het geluk dat we een kei van een reu voor 6 maanden in huis kregen. Toen we de chemie zagen tussen Diva en Toffe besloten we om uit het toekomstige nest van hun samen een teefje te houden. 20 mei 2005 was het zover, het nest werd geboren, 4 reutjes. Dus geen teefje voor ons helaas, maar onze teleurstelling duurde niet lang. Toen we contact opnamen met de eigenaar van Toffe zei ze dat ze eventueel een teefje voor ons had als wij haar wilden, we waren meten verkocht. In Juni zijn we naar Ã…land gegaan en hebben Toffe naar zijn eigenaar terug gebracht en meteen onze vakantie daar gehouden. We ontmoette toen ook onze nieuwe kleine meid. Een mooi en zelfverzekerd hondje.

    Groetjes uit Eindhoven

  • Cor

    hallo allemaal,

    Cor kwam voor zijn werk in vught bij corina terecht.

    En die hadden nog maar een paar dagen een lundehund.

    Dat was bram, cor was eigenlijk meteen weg van bram.

    Dus toen cor s'avonds thuis kwam had hij heel wat te vertellen over de lundehund.

    Hij was er zo entousiast over dat mijn reatie was, ik ga meteen iformatie zoeken.

    Eerts heb ik Raad van Beheer gebeld, en die verwezen me naar Scandia.

    Via Scandia kwamen we bij Eric en Gertie van Gasteren terecht.

    Met Gertie heb ik telefonisch een heel fijn gesprek gehad, en een afspaak dat we mochten komen kijken naar hun drie lundehunds.

    Ik had ze namelijk nog niet in het echt gezien.

    Natuurlijk was ik helemaal verkocht, wat een lieve honden zijn dat.

    We wilde ons graag opgeven voor een pup, er werd gezegt dat het wel even kon duren.

    Dat vonden we niet erg, we hadden al wat om naar uit te kijken.

    UIt eindelijk hebben we een jaar gewacht, maar toen was het moment daar er werden er pups geboren.

    Onze reactie! BLIJ BLIJ.

    We zijn verscillende keren wezen kijken naar onze kleine vent.

    En toen was het zo ver, we mochten hem op halen.

    Wat een feest, we waren wel bang dat ons oude hondje cindy het niet meer mee zou maken.

    Maar gelukkig is cindy nog bij ons,en met Ivar, zo heet onze lundehund gaat het samen best goed.

    En Ivar groeit als kool.

    We kijken uit naar de meeting in september.

    Groetjes van Cor en Yvonne en Ivar (en de rest van de beestebenden)